Сьогодні інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. Особливою рисою нашого суспільства є зміна домінуючого виду діяльності: відбувається перехід від індустріального суспільства до інформаційного. Інформація стає таким же стратегічним ресурсом, як продукти харчування, промислові товари та енергетичні ресурси. Під впливом цього процесу формується інформаційне суспільство, яке характеризується високим рівнем розвитку інформаційних технологій, широким використанням комп’ютерних пристроїв у всіх галузях виробництва й управління, можливістю доступу до інформації з будь-якого куточка світу, радикальними змінами соціальних структур, наслідком яких є розширення сфери інформаційної діяльності.
Одне з найважливіших завдань школи озброювати учнів знаннями і навичками використання сучасної комп’ютерної техніки та інформаційно-комунікаційними технологіями, готувати їх до життя в цифровому світі. Виконання цього соціального замовлення у сфері освіти покладене на шкільний курс інформатики. Інформатика сьогодні один з небагатьох інноваційних і затребуваних предметів шкільної підготовки, який робить школу сучасною, наближає її до життя та запитів суспільства.
Інформатика має адекватно репрезентувати «велику інформатику», яка нині являє собою комплексну багатокомпонентну галузь людської діяльності – науку, інженерію (техніка, виробництво, технологія), освіту тощо, – що пов’язана з вивченням структури й загальних властивостей інформації та з методами, засобами, процесами і технологіями генерації (створення), отримання (приймання), фіксації, зберігання, накопичення, захисту, відтворення (відображення), використання, обробки (пошуку, сортування, фільтрації тощо), перетворення, представлення, передавання інформації та управління такими процесами за допомогою електронно-обчислювальних засобів.
Для оптимального вибору методів навчання доцільно використовувати системний підхід, який вимагає розглядати процес навчання і всі його компоненти у закономірних взаємозв’язках. Остаточний вибір методів навчання варто здійснювати з врахуванням: специфіки завдань, змісту, особливостей учнів; умов навчання; наукового обґрунтування та вибору найраціональніших методів з позиції визначених критеріїв.
Врахування відповідних чинників сприятиме поліпшенню продуктивності навчального процесу та вихованню всебічно розвиненої, самостійної, самодостатньої особистості, яка керується в житті власними знаннями і переконаннями.
Одне з найважливіших завдань школи озброювати учнів знаннями і навичками використання сучасної комп’ютерної техніки та інформаційно-комунікаційними технологіями, готувати їх до життя в цифровому світі. Виконання цього соціального замовлення у сфері освіти покладене на шкільний курс інформатики. Інформатика сьогодні один з небагатьох інноваційних і затребуваних предметів шкільної підготовки, який робить школу сучасною, наближає її до життя та запитів суспільства.
Інформатика має адекватно репрезентувати «велику інформатику», яка нині являє собою комплексну багатокомпонентну галузь людської діяльності – науку, інженерію (техніка, виробництво, технологія), освіту тощо, – що пов’язана з вивченням структури й загальних властивостей інформації та з методами, засобами, процесами і технологіями генерації (створення), отримання (приймання), фіксації, зберігання, накопичення, захисту, відтворення (відображення), використання, обробки (пошуку, сортування, фільтрації тощо), перетворення, представлення, передавання інформації та управління такими процесами за допомогою електронно-обчислювальних засобів.
Для оптимального вибору методів навчання доцільно використовувати системний підхід, який вимагає розглядати процес навчання і всі його компоненти у закономірних взаємозв’язках. Остаточний вибір методів навчання варто здійснювати з врахуванням: специфіки завдань, змісту, особливостей учнів; умов навчання; наукового обґрунтування та вибору найраціональніших методів з позиції визначених критеріїв.
Врахування відповідних чинників сприятиме поліпшенню продуктивності навчального процесу та вихованню всебічно розвиненої, самостійної, самодостатньої особистості, яка керується в житті власними знаннями і переконаннями.
Тому проведення курсів для підвищення кваліфікації учителів є дуже важливим і необхідним.
Ознайомитися з результатами моєї роботи на даних курсах можна тут. Пропоную також переглянути конспект уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар