Останнім часом пріоритетним у навчанні стає компетентнісно-орієнтований підхід. Компетентнісні завдання та задачі мають застосовуватися наскрізно через увесь навчальний курс (компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІТ, як засобу їх розв’язування).
Інформаційні
технології стали невід’ємною частиною нашого життя. Комп’ютер - найпотужніше
джерело розвитку не лише пізнавальної активності, а й інтелектуальних почуттів
дитини – прагнення до знань, задоволення результатом своєї діяльності, розвиток
критичного мислення. Вдало підібрані комп’ютерні програми, згідно нормативних
вимог, забезпечують розвиток творчих здібностей дітей, їх інтересів, умінь і
навичок, потребують певного рівня пізнавальної активності.
Інформатика
в початковій школі дає можливість школярам не лише звикнути до комп’ютера, а й
здобути початкові знання й навички, якомога раніше донести до дитини основи
цієї науки. Викладання інформатики у
початковій школі вимагає неабияких педагогічний вмінь, адже більшість
дітей знайомі з комп’ютером, і їх знання можна поглиблювати ще у молодшій
школі, проте для інших комп’ютерні науки можуть бути надто складними, а деякі
діти вважають, що вже все знають про комп’ютер, бо можуть в Інтернеті
самостійно знайти потрібний мультик. Головне завдання вчителя – зацікавити учнів, дати можливість
самостійно творити, а це приведе до захоплення предметом, а в подальшому до
глибоких і свідомих знань.
В основу
методичного підходу до вивчення інформатики в початковій школі покладено такі
принципи:
1.
Головна мета застосування
комп’ютера в молодших класах повинна носити світоглядний, загальнокультурний
характер, бути спрямованою на розвиток логічного мислення та особистості дитини
взагалі, формування основ комп’ютерної грамотності в учнів.
2.
Функції комп’ютера:
-
Комп’ютер – інструмент
формалізації знань про предметний світ.
-
Комп’ютер – активний елемент
предметного світу.
3.
Об’єднання розвитку логічного та
образного мислення дитини.
4.
Зміст і методика викладення мають
бути спрямовані на розвиток теоретичного мислення та здобуття учнями
відповідних практичних умінь і навичок.
5.
Комп’ютер є не тільки об’єктом
вивчення, а й засобом реалізації, збагачення та сприяння розвитку міжпредметних
зв’язків.
6.
Формування культури роботи за
комп’ютером [Бойко Л.В., вчитель інформатики гімназії № 5, м . Прилуки]
Основним завданням курсу є
опанування молодшими школярами практичних навичок сучасними
інформаційно-комунікаційними технологіями, з метою розв’язування життєвих та
навчальних завдань. Курс «Сходинки до інформатики» є пропедевтичним. При вивченні курсу передбачено
декілька напрямків навчальної та розвиваючої діяльності учнів.
Перший
напрямок – пізнавальний (учні засвоюють відомості про призначення
комп'ютера, про можливості його використання, про його складові частини,
основні принципи його роботи).
Другий
напрямок – прикладний (учні здобувають навички роботи з клавіатурою,
пошуку та запуску потрібних програм, підготовки та редагування текстів у
текстовому редакторі, створення малюнків у графічному редакторі та ін.).
Третій
напрямок – алгоритмічний (учні знайомляться з поняттям алгоритму, розрізняють
їх основні види, вчаться складати i записувати прості алгоритми для виконавців).
Четвертий
напрямок — розвиваючий (учні розвивають свої творчі здібності та логічне
мислення, шляхом виконання різноманітних творчих завдань).
П'ятий
напрямок – підтримка, корекція i пропедевтика знань, умінь i навичок з інших
предметів. [Наказ МОН від 30.05.13
№ 1/9-383 Про організацію навчально-виховного процесу
в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014
навчальному році]
На експрес-курсах
підвищення кваліфікації СОІППО "Розвиток інформаційно-комунікаційної
компетентності вчителя інформатики" ми вивчали:
- зміст, структура та особливості
викладання шкільного предмету "Інформатика" в початковій школі;
- зміст, методика та особливості
викладання інформатики в початкових класах;
- психолого -дадактичні основи
навчання інформатики в початковій школі;
- технологія та особливості роботи з
електронним забезпеченням;
- класифікація педагогічних програмних
засобів та навчально-методична література з інформатики;
- використання ІКТ при підготовці уроку;
- проведення
практичної складової уроку інформатики з використанням програмного забезпечення.
Результати моєї діяльності:
Презентація на тему: "Доповнення презентації текстом та графічними зображеннями"
Конспект уроку на тему:"Доповнення презентації текстом та графічними зображеннями"
Дидактичні матеріали



Немає коментарів:
Дописати коментар