четвер, 20 жовтня 2016 р.


Останнім часом пріоритетним у навчанні стає компетентнісно-орієнтований підхід. Компетентнісні завдання та задачі мають застосовуватися наскрізно через увесь навчальний курс (компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІТ, як засобу їх розв’язування).
Інформаційні технології стали невід’ємною частиною нашого життя. Комп’ютер - найпотужніше джерело розвитку не лише пізнавальної активності, а й інтелектуальних почуттів дитини – прагнення до знань, задоволення результатом своєї діяльності, розвиток критичного мислення. Вдало підібрані комп’ютерні програми, згідно нормативних вимог, забезпечують розвиток творчих здібностей дітей, їх інтересів, умінь і навичок, потребують певного рівня пізнавальної активності.
Інформатика в початковій школі дає можливість школярам не лише звикнути до комп’ютера, а й здобути початкові знання й навички, якомога раніше донести до дитини основи цієї науки. Викладання інформатики у  початковій школі вимагає неабияких педагогічний вмінь, адже більшість дітей знайомі з комп’ютером, і їх знання можна поглиблювати ще у молодшій школі, проте для інших комп’ютерні науки можуть бути надто складними, а деякі діти вважають, що вже все знають про комп’ютер, бо можуть в Інтернеті самостійно знайти потрібний мультик. Головне завдання вчителя  – зацікавити учнів, дати можливість самостійно творити, а це приведе до захоплення предметом, а в подальшому до глибоких і свідомих знань.
В основу методичного підходу до вивчення інформатики в початковій школі покладено такі принципи:
1.                      Головна мета застосування комп’ютера в молодших класах повинна носити світоглядний, загальнокультурний характер, бути спрямованою на розвиток логічного мислення та особистості дитини взагалі, формування основ комп’ютерної грамотності в учнів.
2.                      Функції комп’ютера:
- Комп’ютер – інструмент формалізації знань про предметний світ.
- Комп’ютер – активний елемент предметного світу.
3.                      Об’єднання розвитку логічного та образного мислення дитини.
4.                      Зміст і методика викладення мають бути спрямовані на розвиток теоретичного мислення та здобуття учнями відповідних практичних умінь і навичок.
5.                      Комп’ютер є не тільки об’єктом вивчення, а й засобом реалізації, збагачення та сприяння розвитку міжпредметних зв’язків.
6.                      Формування культури роботи за комп’ютером [Бойко Л.В., вчитель інформатики гімназії № 5, м. Прилуки]
  Основним завданням курсу є опанування молодшими школярами практичних навичок сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, з метою розв’язування життєвих та навчальних завдань. Курс «Сходинки до інформатики» є  пропедевтичним. При вивченні курсу передбачено декілька напрямків навчальної та розвиваючої діяльності учнів.
Перший напрямок – пізнавальний (учні засвоюють відомості про призначення комп'ютера, про можливості його використання, про його складові частини, основні принципи його роботи).
Другий напрямок – прикладний (учні здобувають навички роботи з клавіатурою, пошуку та запуску потрібних програм, підготовки та редагування текстів у текстовому редакторі, створення малюнків у графічному редакторі та ін.).
Третій напрямок – алгоритмічний (учні знайомляться з поняттям алгоритму, розрізняють їх основні види, вчаться складати i записувати прості алгоритми для виконавців).
Четвертий напрямок — розвиваючий (учні розвивають свої творчі здібності та логічне мислення, шляхом виконання різноманітних творчих завдань).
П'ятий напрямок – підтримка, корекція i пропедевтика знань, умінь i навичок з інших предметів. [Наказ МОН від  30.05.13  №  1/9-383  Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році]

 На експрес-курсах підвищення кваліфікації СОІППО "Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителя інформатики" ми вивчали:
- зміст, структура та особливості викладання шкільного предмету "Інформатика" в початковій школі;
- зміст, методика та особливості викладання інформатики в початкових класах;
- психолого -дадактичні основи навчання інформатики в початковій школі;
- технологія та особливості роботи з електронним забезпеченням;
- класифікація педагогічних програмних засобів та навчально-методична література з інформатики;
- використання ІКТ при підготовці уроку;
- проведення практичної складової уроку інформатики з використанням програмного забезпечення.
Результати моєї діяльності:



Конспект уроку на тему:"Доповнення презентації текстом та графічними зображеннями"
Дидактичні матеріали




Немає коментарів:

Дописати коментар